[Video] Scammer terkejut penerima panggilan tahu nama sebenar

[Video] Scammer terkejut penerima panggilan tahu nama sebenar

 

Zaman teknologi kini memang tidak dapat dielak dari sindiket scammer yang semakin berleluasa kini. Mencari dan mendapatkan mangsa secara rawak, sebagai orang biasa sememangnya kita perlu berhati-hati apabila menerima panggilan dari nombor tidak dikenali.

Terkadang mereka yang membuat kerja scam ini memang diakui licik. Bagaimanapun, baru-baru ini satu rakaman dari CCTV yang memaparkan pekerja scammer membuat panggilan telefon telah dikongsikan. Dalam rakaman itu kelihatan beberapa pekerja di dalam pejabat.

Salah seorang dari mereka menghubungi satu individu. Kedengaran gadis tersebut memperkenalkan dirinya sebagai Carolina dari Microsoft. Namun kedengaran penerima panggilan itu memanggilnya Priya membuatkan gadis scammer terkejut habis!

Korang saksikan sendiri scammer terkejut penerima panggilan tahu nama sebenarnya yang telah dikongsikan dan tular di TikTok:

@22.amarjeet

Hacker calls scammer by their realname #staysafeeveryone #thief #scammers

♬ original sound – amarjeet

Siap ada rakaman CCTV pejabat scammer itu lagi! Memang terkenalah mereka ini. Perkongsian rakaman scammer terkejut penerima panggilan tahu nama sebenarnya ini telah meraih perhatian warganet dengan tiga juta tontonan. Berikut antara reaksi ramai yang ditinggalkan di ruangan komen:

“Takkan lah Carolina Fernandez bercakap bunyi macam tu”

Scammer Terkejut Penerima Panggilan 1

“Dialek India dengan nama Sepanyol”

Scammer Terkejut Penerima 4

“Macam tak percaya scammer ada pejabat macam call center!”

Scammer Terkejut Penerima 3

“Adakah mereka hack kamera itu juga?”

Scammer Terkejut Penerima 2