Teman wanita hamil anak lelaki lain, jejaka rela jadi ‘pak sanggup’ sebab terlalu sayang

Teman wanita hamil anak lelaki lain, jejaka rela jadi ‘pak sanggup’ sebab terlalu sayang

 

Gelaran ‘Pak Sanggup’ sering diberikan kepada para lelaki yang terpaksa mengambil tanggungjawab menikahi gadis hamil luar nikah meskipun ia bukan salah mereka.

Berat untuk dihadam, namun lain pula kisah yang dialami oleh seorang pemuda bernama Abib ini. Kisah cinta Abib lebur sekelip mata setelah teman wanitanya didapati berbadan dua hasil hubungan badan dengan lelaki lain.

Hubungan mereka selama ini berlangsung dengan sangat serius di mana keluarga lelaki sudah pun kenal rapat dengan gadis tersebut.

Meskipun kasih sayang yang dicurahkan dikhianati begitu sahaja, jejaka ini nampaknya enggan putuskan hubungan sehingga menyatakan kerelaan untuk menikahi perempuan tersebut.

Status anak luar nikah atau khilaf yang pernah dilakukan oleh gadis itu langsung tidak menjadi masalah asalkan mereka dapat hidup bersama di masa hadapan.

Walau berkali-kali ditolak, Abib sanggup menurunkan harga dirinya dan terus merayu agar tidak ditinggalkan. Namun akhirnya, dia terpaksa menerima keputusan gadis itu untuk menamatkan hubungan ini.

Dalam sebuah video yang dikongsikan, ibu Abib dilihat memeluk erat perempuan tersebut dan sepertinya amat berat hati untuk berpisah.

@sikuat_8

#brokenheart💔

♬ suara asli – kosong – kosong

Terlalu mencintai wanita itu, Abib akui perpisahan yang berlaku pada bulan pertama tahun baru ini memang cukup memberikan trauma besar.

Sejak dikongsikan, kisah Abib sudah meraih lebih ratusan ribu jumlah tontonan di TikTok.

@sikuat_8

#sedihbanget😭😭😭

♬ suara asli – Sadvibes🥀 – Sadvibes🥀