Syed Azmi adalah Timbalan Pengerusi di Rumah Bonda, tiga AJK ‘orang kuat’ Siti Bainun terbongkar?

Syed Azmi adalah Timbalan Pengerusi di Rumah Bonda, tiga AJK ‘orang kuat’ Siti Bainun terbongkar?

 

– RUMAH BONDA – SIAPA LAGI MEREKA2 DI BELAKANGNYA??

Dapatan SCRUT dari ROS telah menunjukkan Siti Bainun adalah Pengerusi dan Syed Azmi ialah Timbalan Pengerusi dalam NGO tersebut.

SYED AZMI IALAH TIMBALAN SITI BAINUN DI RUMAH BONDA!

Jadi kenapa Syed Azmi asyik mengaku beliau penasihat sahaja?

Adakah dia tidak mahu mengambil bertanggungjawab ?

Lihat sahaja statement dia ketika cuba menepis isu penderaan Bella. Dia berdusta kononnya tidak kenal Bella dan Bella tidak tinggal di Rumah Bonda.

Walhal telah terbukti dalam laporan polis yang dibuat oleh ramai bekas penghuni-penghuni Rumah Bonda yang mereka bersaksi Bella pernah tinggal di Rumah Bonda bersama2 mereka.

Dan mereka pernah melihat Bella didera di Rumah Bonda..!

Tidak cukup dengan persaksian bekas penghuni, seorang sukarelawan telah tampil menunjukkan dan menceritakan yang dia melihat Bella ketika di Rumah Bonda.

Dibuktikan dengan gambar Bella sedang makan di dapur Rumah Bonda!

Syed Azmi cuba mempertahankan pengerusinya dan juga kawan baiknya Bainun, konon risau kalau-kalau Bainun stress dan mungkin membunuh diri.

Dia terlupa barangkali kempennya selama ini yang konon untuk melakukan public pressure untuk mempertahankan kanak-kanak yang didera.

Bella kanak-kanak OKU tau!

Boleh pula dia risaukan Bainun lebih dari risaukan anak oku yang hampir mati tercedera di tangan kawan aka pengerusi dia.

Sudahlah NGO Rumah Bonda itu tidak beraudit!

Berapa duit masuk, berapa duit keluar tiada yang tahu. Berapa mereka ambil gaji ?

Yang pasti Syed Azmi adalah tulang belakang yang mempromosi Rumah Bonda dan meminta orang ramai memberi sumbangan. Sakan posting berselang hari beliau susun baby2 mcm untuk di ambil foto dan up di fb rumah bonda. Kan?

Eheheh sanggup pula up muka bayi anak2 orang tanpa izin demi untuk kutip derma??!

Dan, jangan lupa Rumah Bonda juga tidak berlesen.

Bagaimana seorang penasihat mahkamah dan trustee Yayasan Kebajikan Negara (YKN) yang berselindung di sebalik nama hanya penasihat boleh melakukan kesalahan itu?

Rumah Bonda juga menerima banyak laporan polis dari bekas penghuni yang mengatakan mereka didera ketika tinggal di sana.

Apa Syed Azmi buat? Dia kan timbalan pengerusi! Dia patut bertanggungjawab, bukan jawab saya taktau atau saya hanya penasihat.

Sampai hari ni, Rumah Bonda masih tetap menyimpan dokumen pribadi, ic dan wang peribadi bekas2 penghuni Rumah Bonda. Minta banyak kali sebelum Rumah Bonda di sita pun Bainun tak mau bagi. Syed Azmi buat apa?

Timbalan Pengerusi sibuk kira duit masyuuk saja ke?

Adakah pihak kementerian pun buta?

Rina Harun tu Aliff Ahmad dah sound direct masa meeting dengan team #justiceforbella, tapi dua bulan after that contract Syed Azmi tetap direnew.

Apakah…?

Layakkah seorang itu menasihati mahkamah sedangkan penghuni di rumah perlindungan milik NGOnya sendiri di dapati telah mnyebabkn berlaku penderaan kanak-kanak dan penghuni?

Kami menyeru pihak kerajaan untuk memecat segala jawatan Syed Azmi dalam segala agensi kerajaan kerana Syed Azmi telah khianat terhadap amanah yang dia pikul sebagai PENASIHAT RUMAH BONDA.

Eh silap,

TIMBALAN PENGERUSI PERTUBUHAN KEBAJIKAN RUMAH BONDA KUALA LUMPUR..!

Dan sejak kecoh hal Bella, bukan Syed Azmi saja tutup mulut, malah AJK2 yang lain juga SENYAP SEPI?

Di mata masyarakat, depa diam seolah2 depa tak ujud. Tapi di belakang, dengarnya depa inilah ORANG2 KUAT SITI BAINUN.

So klu depa pun sama2 AJK, mesti la sama2 masyyuuuk kan? So klu Syed Azmi kita buat petition letak jawatan, depa yg 3 lagi ni kita patut suruh buat apa?

DEPA PUN PATUT PIKUL TANGGUNGJAWAB JUGAK KAN, di atas segala kegobrokan ( pinjam ayat adik klong aliff Ahmad) yang telah berlaku kepada adik Bella, juga kepada semua penghuni2 Rumah Bonda yang lain.

Bak kata adik2 bekas penghuni Rumah Bonda kat team #justiceforbella & #pecatsyedazmi ;

“Kami tak ampunkan dunia akhirat semua PIHAK Di DALAM PENGURUSAN RUMAH BONDA atas penderitaan yg kami dan bayi2 kami dah tanggung sepanjang berada di Rumah Bonda. Akhirat nanti kami nak cari depa semua dan tolak masuk dalam neraka ..!!!!”.

Hah kau !!

Korang ingat dosa sesama manusia Tuhan boleh ampunkan ke ? Hanya kerana mereka ibu2 hamil luarnikah yg dtg dari keluarga asnaf dan family bpecah belah,

mereka layak di layan sebegitu?

Merangkak la korang cari ibu2 & bayi2 mereka nanti minta ampun andai segala apa yang bekas penghuni2 tu cerita dan buat report polis adalah benar..!

Moga2 lepas ni kita boleh dengar proceeding pasal Rumah Bonda pula di mahkamah.

RAKYAT JOM GESA PIHAK PDRM BUKA SEMULA SEMUA LAPORAN POLIS YANG TELAH DIBUAT TERHADAP RUMAH BONDA YANG NFA & TIADA TINDAKAN SUSULAN.

Rakyat mohon usaha & doakan !

Meanwhile, jom kita tamatkn jawatan Syed Azmi dulu dalam lantikan kerajaan sebagai Penasihah Mahkamah Kanak2. Jom terus banyakkan tandatangan petition ni :

https://www.change.org/justiceforbella_lucutjawatansyedazmi

1. Senarai AJK NGO Rumah Bonda.

2. Press release Syed Azmi sebagai timbalan pengerusi.

3. Jawapan ROS tentang laporan kewangan NGO Rumah Bonda.

4. Gambar pengerusi, timbalan pengerusi NGO Rumah Bonda & Ajk2.

5. Posting saksi yang melihat adik Bella semasa di Rumah Bonda.

6. Foto Anak2 Rumah Bonda yang di up di media sosial oleh Syed Azmi.

-Mona Din-