Sorok duit bawah keyboard, netizen panas hati lihat cara cashier ini curi duit

Sorok duit bawah keyboard, netizen panas hati lihat cara cashier ini curi duit

 

Dalam dunia ni, banyak cara untuk kita cari sumber kewangan. Tak kisah lah apa yang kita lakukan, pastikan perkara itu adalah halal dan beretika.

Kena ingat juga, jangan sesekali mencuri atas apa juga alasan pun sebab kesannya lebih banyak buruk dari baik.

Cakap pasal mencuri ni, tular satu rakaman CCTV dimana seorang pekerja yang ditugaskan sebagai juruwang didapati mencuri.

Perkara terkutuk itu telah mendapat perhatian netizen dan ramai yang mengecam tindakan si pelaku itu. Korang boleh tengok video @update11111 dibawah.

Tak pasti apa motif pekerja itu untuk mencuri dari tempat kerjanya. Kalau tengok dari video, tempat sorok duit dan bila masa dia ambil duit tu, macam boleh nampak dia pernah atau selalu buat kerja terkutuk macam ni. Min tak nak tuduh atau fitnah, tapi gaya dia memang macam tu lah.

Screenshot 2024 04 21 At 11.59.09 Am

Betul, ada sesetengah orang dia jadi gelap mata bila nampak duit banyak. Kadang-kadang apa yang dia buat memang tak tercapai dek akal manusia yang waras. Bahaya orang macam ni kalau diamanahkan perkara yang melibatkan duit. 

Screenshot 2024 04 21 At 11.59.16 Am

Biasanya majikan akan letak banyak CCTV dekat tempat cashier. Itu tempat banyak pengaliran duit. Bukan tak percaya dekat pekerja, tapi lebih kepada berhati-hati dengan keadaan sekeliling. Dalam kes ni, kan dah jadi bukti lah dia mencuri. 

Screenshot 2024 04 21 At 12.00.52 Pm

Yang ini min sangat setuju. Sebenarnya dengan cara pembayaran cashless ni lah duit akan lebih selamat. Duit tak hilang dan kita boleh tahu duit tu pergi ke mana. Tapi kalau orang nak mencuri tu, macam-macam cara lah dia boleh buat kan, tak kira lah cashless ke apa. 

Sumber – LM