Skandal dengan isteri orang punca lelaki dibunuh

Skandal dengan isteri orang punca lelaki dibunuh

 

Hubungan cinta dengan isteri orang dipercayai punca seorang lelaki dibunuh sebelum mayatnya ditemukan di sebuah ladang kelapa sawit di Sepang, semalam.

Ketua Polis Sepang, Wan Kamarul Azran Wan Yusof, berkata mangsa dipercayai menjalinkan hubungan sulit dengan seorang wanita tempatan yang sudah berkahwin pada 2020.

Mangsa berusia 25 tahun ditemukan dalam keadaan terbaring dengan luka pada perut serta tangannya terikat di tepi Jalan Sepang-Salak.

Wan Kamarul berkata, mangsa disyaki menjalinkan hubungan dengan wanita itu ketika suaminya pulang ke negara asal selepas perintah kawalan pergerakan dilaksanakan bagi mengawal penularan Covid-19.

“Sepupu mangsa berkongsi maklumat selepas mendapat tahu kejadian ini.

“Suaminya kembali ke Malaysia pada Ogos 2021 dan kemudian mendapati wanita itu berlaku curang. Mereka kemudian bercerai,” katanya sambil memaklumkan pasangan itu mempunyai tiga anak.

Susulan itu, polis menjalankan siasatan dan menahan tiga lelaki warga asing berusia antara 24 hingga 50 tahun di Padang Jawa, Shah Alam. Mereka dipercayai rakan sebilik bekas suami wanita itu.

“Kami percaya motif pembunuhan disebabkan cemburu. Siasatan masih dijalankan dan setakat ini, polis belum menemui bekas suami wanita itu,” katanya.