Simpati lihat penginapan wanita ini dibatalkan ‘last minute’, netizen serang pihak resort di Google review

Simpati lihat penginapan wanita ini dibatalkan ‘last minute’, netizen serang pihak resort di Google review

 

Pastinya anda akan merancang percutian sebaik-baiknya dari segi pengangkutan, destinasi dan juga tempat penginapan agar tidak perlu kelam kabut serta dapat rancang budget yang diperlukan. Malah, membuat tempahan awal untuk penginapan akan memberikan anda ‘deals’ terbaik.

Terbaharu, seorang pengguna TikTok @zufulaifaikhafha telah berkongsi sebuah video menunjukkan rasa tidak puas hatinya apabila penginapannya yang telah ditempah lebih awal di Johor telah diberikan kepada orang lain oleh pihak pihak penginapan pada saat akhir.

@zufulaifaikhafha

Serious i tak pernah nak marah macam ni! But this one buat i marah! Our family dah booked last 2 or 3 month 6bilik. Last last owner ni cakap bilik dia cancel and bagi orang lain! #fyp #fypシ #fyppppppppppppppppppppppp #viral

♬ Oh no, oh no, oh no, no no – Hip Hop

@zufulaifaikhafha

Replying to @Nazrin Azmi153 part 3, ini owner sendiri yang bercakap melalui phone. Korang nilai sendiri cara dia cakap macam mana. #fyp #fypシ #fyppppppppppppppppppppppp #viral

♬ Oh no, oh no, oh no, no no – Hip Hop

Menerusi video tersebut, wanita terbabit bersama ahli keluarganya telah tiba ke tempat penginapan dan tergamam apabila 6 bilik yang ditempahnya telah dibatalkan oleh pihak penginapan tanpa memaklumkan lebih awal.

Lantaran itu, wanita itu telah membuat laporan polis diatas kerugian yang telah dialaminya dan mahu menyaman pihak penginapan terbabit.

Difahamkan, pihak polis menyarankan agar wanita itu tidak menerima ‘refund’ yang mahu diberikan oleh pemilik penginapan tersebut kerana tindakan itu akan menunjukkan wanita itu bersetuju dengan pembatalan penginapan itu.

@zufulaifaikhafha

Replying to @Cik Fana new update! Owner delete all 500++ review and naikkan balik rating from 1.1 sampai 1.8 dia akan delete lagi review orang yang bagi rating rendah. 😮‍💨 #fyp #fypシ #fyppppppppppppppppppppppp #viral

♬ Oh no, oh no, oh no, no no – Hip Hop

Simpati dengan situasi yang diterima wanita ini sekeluarga, netizen bertindak untuk meninggalkan ‘rating’ dan ‘review’ di Google Review berkaitan penginapan tersebut sehingga rating turun menjadi 1.0 sahaja.

Akan tetapi, pihak pengurusan penginapan terbabit gigih untuk memadamkan komen-komen negatif yang telah ditinggalkan oleh netizen untuk menaikan semula rating mereka.