Siapkan cek RM100k bayar ganti rugi, Eira Aziera mohon maaf secara terbuka kepada Suharnizan

Siapkan cek RM100k bayar ganti rugi, Eira Aziera mohon maaf secara terbuka kepada Suharnizan

 

Usahawan Eira Aziera siapkan cek RM100k bayar ganti rugi susulan kes menghina fizikal seorang pesuruhjaya sumpah beberapa tahun lalu.

Menerusi posting yang dibuat Eira di TikTok, dia sudah menyiapkan cek tersebut serta membuat permohonan maaf secara terbuka kepada  Suharnizan Md Sidek susulan melakukan ‘body shaming’ ke atas wanita tersebut di media sosial.

@eiraaziera6699

Pemohonan maaf secara terbuka kepada suharzan md sidek.. 🙏

♬ original sound – Eira Azieraa – Eira Azieraa

Difahamkan, Suharnizan Md Sidek telah mengambil tindakan sivil kepada Eira dan usahawan itu diperintahkan untuk membayar ganti rugi bernilai RM100,000 beserta RM30,000 kos guaman.

Susulan daripada itu, Eira atau nama sebenarnya, Noorazira Pissal telah memuat naik permohonan maaf kepada  Suharnizan diatas keterlanjurannya mengeluarkan kata-kata sebelum ini.

Dia juga menjelaskan punca dia lambat menjelaskan ganti rugi itu adalah disebabkan mengikut prosedur pihak guaman secara satu persatu.

Dalam pada itu, usahawan tersebut menyatakan yang duit berkenaan adalah hasil titik peluhnya sendiri dan berharap supaya  penyerahan cek tersebut nanti dapat menghentikan segala apa yang sudah terjadi.

Dia juga reda dengan apa yang sudah berlaku serta berharap orang ramai dapat mendoakan dirinya istiqamah menjadi seorang yang lebih baik.

Selain perlu membayar ganti rugi, video permohonan maaf kepada  Suharnizan juga diperintahkan untuk terus dikekalkan selama enam bulan di platform digital milik usahawan terbabit.

Terdahulu, Eira Aziera telah membuat satu video dan mengeluarkan kata-kata kesat termasuklah menyamakan Suharnizan  dengan haiwan susulan tindakan pesuruhjaya sumpah itu meninggalkan komen di live Facebook usahawan terbabit.

Disebabkan teruk dihamun, Suharnizan telah membuat laporan polis berhubung isu tersebut serta memfailkan saman menuntut lebih RM2 juta terhadap Eira Aziera di Mahkamah Tinggi Johor Bahruberhubung isu ‘body shaming’.