Selain Nasi Lemak Anjing, netizen kongsi beberapa nama panggilan kedai makan lagi unik & pelik

Selain Nasi Lemak Anjing, netizen kongsi beberapa nama panggilan kedai makan lagi unik & pelik

 

Ciapan Vlogger makanan terkenal Ceddy, yang memuatnaik foto restoran yang terkenal dengan nama panggilan Nasi Lemak Anjing di laman Twitter mengundang banyak komen dan respon warganet diruangan komen ciapan Twitternya.

Pelik Dengan Nama Panggilan Restoran

Ceddy yang berkongsi gambar restoran dengan ciapan ringkas, seolah-oleh berasa pelik terhadap gelaran yang diberikan oleh orang ramai kepada restoran tersebut setelah menjejakkan kaki di kedai makan itu baru-baru ini.

“INI kah lokasi nasi lemak anjing yang anda semua sering beritahu saya tu?”

“Kenapa orang ramai panggil tempat ini Nasi Lemak Anjing? Tak ada anjing pun di sini selain saya…” ciapnya

Warganet yang melihat ciapan Vlogger makanan tersebut, berkongsi sebab mengapa restoran tersebut digelar dengan nama panggilan sedemikian di ruangan komen ciapan Twitternya sambil berkongsi review kesedapan ayam goreng restoran tersebut.

“Anda perlu datang pada waktu malam, pasti ada anjing”

“Sebab situ malam-malam banyak anjing” ciap warganet

“Geng kita orang panggil nasi lemak kriuk kriuk sebab dia punya rangup tu lain macam”

“Wuu sedapnya ayam. ‘Super fan’ ikhtiraf ini!” ciap mereka lagi

Ceddy yang telah menikmati makanan di restoran tersebut, bersetuju dengan pandangan orang ramai mengenai kesedapan ayam goreng yang disajikan di restoran tersebut memang rangup.

“Alaa dah lambat. Saya nak cakap sesuatu. Vlog akan muatnaik kemudian tapi saya setuju, ayam dia memang rangup!” ciap Ceddy

Netizen Kongsi Wujud Nama Panggilan Kedai Makan Lagi Pelik

Dalam pada itu, ada juga pengguna media sosial yang lain berkongsi beberapa tempat makan dengan nama panggilan yang lebih pelik dan unik di Twitter.

Macam-macamlah manusia ni nama restoran dah elok, diberinya pula nama panggilan terlebih ‘kreatif’ sebegitu. Apa pandangan anda?