Rumah Bonda – Pusat cuci duit ahli politik?

Rumah Bonda – Pusat cuci duit ahli politik?

 

RUMAH BONDA – PUSAT CUCI DUIT (MONEY LAUNDERING) AHLI POLITIK!

Sebelum ini Tok dah cerita yang Rumah Bonda ini pusat penjualan baby. Rujuk : https://www.facebook.com/115189613719682/posts/484331123472194/

Hal tu menjawab kenapa kaum LGBT dan liberal berpihak kepada Siti Bainun dan cuba menyapu isu ini di bawah karpet human rights. Elyana tak jawab kan?

Tak mengapa, Tok ada untuk buat anak-anak berfikir. Untuk hangpa menggunakan akal yang bersih lagi sihat. Supaya tidak menjadi bini dan menantu derhaka yang suka maki hamun suami lebai.

Tok mulakan dengan Tok nak hangpa semua berfikir. Tok nak hangpa tau kenapa TMJ menyebut tentang money laundering?

(1) Mana Bainun dapat duit yang banyak?

– [ ] Dia membela lebih 5 orang anak angkat. Katanya siap dengan pembantu rumah?

– [ ] Dia kerja apa?

– [ ] Dia bayar sewa rumah kondo setahun in advance.

– [ ] Dia belikan Eena, adik angkatnya, rakan seLGBTnya sebuah kereta Honda Jazz.

– [ ] Dia mampu buat 10 atau lebih peguam untuk hurung dia.

– [ ] Hidup dia mewah ke oversea merata.

(2) Kenapa polis tidak reman Bainun dan mengambil masa yang lama nak panggil Bainun?

– [ ] Bagaimana siasatan dibuat dalam keadaan saksi-saksi mata masih tinggal dengan Bainun?

– [ ] Masih ingat Wardina pernah cerita pasal duit-duit cash yang dijumpai. Kenyataan sebenar adalah dijumpai di rumah Bainun. Duit apakah itu?

(3) Kenapa Zahid Hamidi dan anaknya Nurul bermati-matian taknak mengaku yang mereka kenal rapat? Siapa sebenarnya Bainun dengan mereka?

– [ ] Kita semua dah sedia maklum Bainun kaya raya sampai disembah peguam-peguam walaupun tiada pekerjaan tetap. Sampai peguam-peguam sanggup jadi cybertrooper Bainun.

– [ ] Kita semua tahu Zahid Hamidi dan Yayasan Akalbudi ada charge money laundering dan menerima rasuah. Kita semua tahu Yayasan Akalbudi kaya raya.

– [ ] Dalam circle orang Umno lama, semua maklum Bainun ialah operator dan runner yayasan-yayasan warlord Umno melalui kerja-kerja Ngo.

– [ ] Bainun ke Filipina bawa duit, Zahid Hamidi juga ada dakwaan money laundering ke Filipina. Kebetulan?

– [ ] Puan Mona telah diugut dan diancam apabila dia keluarkan balik news Bainun dibenarkan ke Filipina.

(4) Kenapa menteri KDN diam membisu?

– [ ] Hamzah Zainudin bekas warlord Umno.

– [ ] Dia juga kawan baik Zahid Hamidi.

– [ ] Hamzah Zainudin bersih?

– [ ] Polis di bawah KDN.

– [ ] Zahid bekas menteri KDN.

(5) Tahukah hangpa polis mengambil kenyataan saksi-saksi di rumah Bainun di hadapan Bainun?

– [ ] Tahukah hangpa ketika Bainun dikenakan charge pengabaian, tiada laporan perubatan dihantar ke pendakwaan.

– [ ] Tahukah hangpa salah seorang peguam Bainun dah bagitau sebelum pendakwaan pertama dibuat yang Bainun akan dikenakan charge pengabaian sahaja.

– [ ] Tahukah hangpa ketika anak-anak angkat Bainun masih di bawah jagaannya, kesemua mereka memberitahu Bainun tidak mendera Bella. Bagai telah diskrip, tetapi selepas mereka terlepas, baru mereka membuka mulut menceritakan perkara sebenar.

– [ ] Tiada kawad cam dibuat.

– [ ] Kesemua report-report lain terhadap Bainun telah di(NFA)kan.

(6) Tahukah hangpa Syed Azmi sudah full time dalam NGO? Sudah bersara awal sebagai farmasis.

– [ ] Mana Syed Azmi nak dapat duit untuk hidup?

– [ ] Syed Azmi ada banyak handbag LV.

– [ ] Syed Azmi berjalan merata-rata ke oversea.

(7) Tahukah hangpa Bainun kebal sampai kena public pressure baru jalan.

– [ ] Masa Zurianty buat laporan polis. Kes tak jalan.

– [ ] Lepas public pressure dibuat oleh rakyat, baru Bainun dipanggil.

– [ ] Selepas lebih kurang sebulan bagi dpp charge itu pun pengabaian. Itupun setelah ditekan oleh rakyat.

– [ ] Setelah memorandum dibuat dihantar ke merata rata termasuk agc, baru penganiayaan ditambah.

– [ ] Maksudnya kalau takda public pressure, kes Bella ini akan disapu bawah karpet macam kes baby Adam.

7 persoalan besar dan fakta-fakta kecil di atas, kalau anak-anak semua fikir, anak-anak akan faham there is an iceberg behind this case.

Biasanya money laundering dibayar menggunakan cash. Itu sebab beg-beg duit itu ditemui. Itu sebab Bainun tak perlu bayar cukai, carum kwsp, socso. Itu sebab peguam-peguam ngaku probono, walhal mereka juga tukang cuci duit tersebut. Sampai ada yang declare sokong Umno.

Bayar cash, siapa tau? Kes ni full day. Kalau takda funding, bohonglah nak buat ramai-ramai macam tu. Kalau Bainun takda duit, takdalah peguam-peguam kebulur tu nak hurung dia. Tengok kes ASP Ali Batcha, ada peguam-peguam ni nak hurung dia tolong dia? Bak kata peguam dato scam, if you are criminal, I am your best friend.

Bagaimana cuci duit atau money laundering dibuat? Tok akan ceritakan secara mudah.

Contoh :

Datasontot dan Jackal nak dapat projek dengan KDN. Nak terima rasuah direct nampak tak steady. Kalau yang kecik kecik cash saja. Zahid suruh depa derma dekat Yayasan Akalbudi.

Katakan depa masuk 10juta. Zahid boleh guna untuk bagi bantuan, bayar bil, bayar kad kredit. Pergi mana Zahid hulur duit. Perasan atau tidak, ahli politik ni bagi cash. Depa biasa banyak cash. Mana dapat?

Duit yang masuk ke dalam yayasan kalau dicashkan direct, kantoi sangat. Di sini peranan Bainun sebagai runner dan operator, yayasan bagi ke Ngo Bainun konon untuk program.

Katakan 2 juta ke Rumah Bonda, Bainun akan bawa keluar duit tersebut cash untuk program, bayar supplier dll. Tapi sebenarnya dalam program itu hanya guna 100k. 1.8 juta bagi balik ke Zahid, 100k dia ambil upah dia.

Dalam record yayasan, dah bagi 2 juta kepada Rumah Bonda. Dalam rekod Ngo Rumah Bonda, duit dah pakai buat program. Habis dah duit. Itu sebablah kalau anak-anak tengok, takda ajk-ajk Ngo Bainun nak lawan dia. Semua senyap je. Semua dah makan. Syed Azmi lagilah, shareholder kan? Zurianty pun Tok rasa dah biasa makan sekali juga, mungkin dia tak tahan melihat Bella didera. Itu yang dia melawan. Sebab itulah Bainun pernah sebut Zurianty pengkhianat dan tikam belakang.

Menurut kawan-kawan Umno Tok, si Bainun ni boleh pergi ke PAU, tegur-tegur Kunan, Zahid, Najib dan Mat Maslan macam ni. ‘Kita ni kluster mahkamah kan? Samalah..”

Hangpa rasa Bainun ni biasa-biasa? Dia pegang banyak rahsia warlord warlord Umno. Kalau dia biasa-biasa, takda susah sangat kes Bella. Orang lain kes dera, kena reman, terus charge, takda peguam hurung dan jadi cybertrooper.

Kalau tak, takdalah sahabat Tok, TMJ pun pelik dengan si Bainun ni. Siapa Bainun ni? Kebal sangat? Sampai ada 10 peguam sanggup jadi macai dia? TMJ bukan takda intel. Apabila TMJ sebut money laundering, inilah kisahnya.

Kalau kes ini disiasat secara betul, banyak yang akan keluar.

Harap hangpa fahamlah. Tak perlu dapat 3,4 A untuk faham. Hanya perlu hati yang bersih sahaja. Yang kaki maki suami, hina Nabi, caci pak mertua dan tak solat, mungkin hangpa tak faham. Maklumlah, IQ rendah, iman takda, rupa magneto! Eh.

Kbye!

Bomoh Bursa