Pernah datang kedai tapi belum cukup duit, bapa bayi hidap paru-paru kronik sebak dihadiahkan kereta

Pernah datang kedai tapi belum cukup duit, bapa bayi hidap paru-paru kronik sebak dihadiahkan kereta

 

Bapa bayi 11 bulan yang menghidap penyakit paru-paru kronik sebak apabila menerima sebuah kereta daripada seorang pengusaha kedai outomotif bagi membolehkan dia membawa anak-anak dan keluarga berulang alik ke hospital bagi menjalani pemeriksaan.

Menerusi perkongsian daripada Daniel Firdaus, dia meluahkan rasa syukur kerana proses penyerahan kereta jenis Proton Persona kepada Mohd Azlan Ishak, 36 berjalan dengan lancar.

Alhamdulillah selesai proses penyerahan kereta Persona kepada En Lan serta isteri. Harap sedikit sebanyak dapat membantu mengurangkan beban yang dihadapi anaknya yang menghidap paru-paru kronik. Allahu, besar ujian Encik Lan, tapi Encik Lan tetap kuat,” tulisnya.

Dalam pada itu, Daniel juga memaklumkan yang Azlan telah mengunjungi premis miliknya sebelum ini untuk mencari kereta terpakai dengan harga sekitar RM1,000 hingga RM2,000 bagi membolehkan dia membawa anak ke hospital ketika waktu hujan.

Susulan daripada itu, pengusaha tersebut meminta bapa kepada bayi berkenaan memilih sahaja kereta terpakai yang dia rasa bersesuaian sehingga membuatkan suami isteri itu menangis sebak.

Menerusi video yang dikongsi, dapat dilihat yang bapa kepada bayi berkenaan begitu sebak ketika memperoleh kereta tersebut sambil memeluk mengucapkan ribuan terima kasih kerana sudi membantu mereka sekeluarga.

Dia juga berdoa supaya pengusaha berkenaan terus dimurahkan rezeki dan dipermudahkan urusan selepas ini.

Senyuman di wajah Mohd Azlan ketika memandu membawa pulang kereta tersebut bersama isteri dan anak-anaknya membuatkan ramai terharu dan meninggalkan komen positif di posting yang dibuat Daniel Firdaus.

bapa bayi 11 bulan