Pemimpin Pas dedah ada gerakan angkat Anwar jadi PM

Pemimpin Pas dedah ada gerakan angkat Anwar jadi PM

 

Sebelum ini mereka mendakwa kerajaan ini gagal, mereka lantang menentang proklamasi darurat, kemudian mereka mendesak Parlimen segera bersidang.

Kerajaan kata mereka mesti mendengar suara rakyat. Jangan kekang suara ahli-ahli Parlimen.

Apabila Parlimen bersidang khas untuk mendengar pembentangan pelan pemulihan kerajaan, mereka ganggu pula, mereka bangkitkan pelbagai isu remeh, mereka perlekeh para menteri yang membentang hingga akhirnya persidangan terpaksa dihentikan.

Negara berhadapan dengan pandemik yang membimbangkan rakyat dan negara, mereka lebih ghairah bermain politik dan kejar kuasa.

Bila sidang dihentikan mereka berarak ke tengah jalan, menganggu ketenteraman awam.

Apa yang mereka mahu? Menyelamatkan negara?

Sebenarnya mereka lebih berminat merampas kuasa. PM perlu disingkir atau letak jawatan kerana yang tak sabar mahu naik adalah Anwar Ibrahim yang hampir mereput menunggu giliran untuk jadi PM.

Berapa ribu angka jangkitan, berapa ratus yang mati sehari, berapa juta yang terjejas kehidupan, itu tolak tepi dahulu, yang penting Anwar mahu jadi PM.

Inikah kesudahan yang ditunggu rakyat? Atau ini satu lagi malapetaka besar yamg lebih parah dari ancaman Covid 19 yang sedang kita semua hadapi.

Memetik kata-kata Tun Dr Mahathir Mohamad (ketika itu Datuk Seri) pada 23 September 1998: “This man cannot be allowed to become a leader in a country like Malaysia”.

Roslan Shahir Datuk Mohd Shahir
Setiausaha PAS Selangor

Sumber: Gemilang Daily