Panas! Tular dakwaan ‘Geng Azmin’ akan tarik sokongan jika Azmin tidak dilantik TPM

Panas! Tular dakwaan ‘Geng Azmin’ akan tarik sokongan jika Azmin tidak dilantik TPM

 

Ahli Parlimen Selangau, Baru Bian menafikan beliau membuat pendedahan bahawa Ahli Parlimen Gombak, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali bersama 10 ahli Parlimen lain akan menarik sokongan kepada kerajaan baharu jika tidak diberi jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Penafian tersebut dibuat oleh beliau dalam satu hantaran di Facebook pada Isnin.

“Saya menafikan sekeras-kerasnya bahawa saya membuat pendedahan bahawa Azmin Ali akan membawa 10 orang ahli Parlimen keluar sekiranya tidak diberi jawatan Timbalan Perdana Menteri.

“Saya juga ingin menegaskan sekali lagi saya bukan sebahagian daripada tim (kumpulan) Azmin Ali,” katanya.

Pada Ahad, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) menafikan telah mengeluarkan kenyataan mengenai pencalonan Ahli Parlimen Gombak.

Perkara tersebut disahkan oleh Pegawai Khas Setiausaha Akhbar kepada Setiausaha Agung Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu), Datuk Seri Hamzah Zainudin, Zulkifli Bujang.

Antara intipati kenyataan tersebut menyatakan bahawa Mesyuarat Khas Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Bersatu pada Sabtu yang dipengerusikan oleh Presiden, Tan Sri Muhyiddin Yaasin bahawa Bersatu mencadangkan dan menyokong calon tunggal dari parti itu iaitu Mohamed Azmin untuk dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Sumber: Sinar Harian