Panas! Nazri sahkan sudah tandatangan SD sokong Ismail Sabri jadi PM

Panas! Nazri sahkan sudah tandatangan SD sokong Ismail Sabri jadi PM

 

Datuk Seri Nazri Aziz (gambar) menandatangani perisytiharan berkanun (SD) yang menyokong Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai perdana menteri dan menggesa semua anggota Parlimen Umno melakukan perkara yang sama untuk menamatkan kemelut politik yang sedang berlaku.

Nazri mengatakan bahawa dia menandatangani SD di sebuah hotel di Kuala Lumpur pada hari Ahad (15 Ogos) petang.

“Saya sudah menandatangani dan saya fikir semua Ahli Parlimen Umno harus menyokong ini, termasuk mereka yang menentang Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“Dia sudah pergi sekarang, jadi tidak ada alasan untuk tidak menandatangani,” kata Nazri kepada The Star.

Sumber memberitahu The Star bahawa ada usaha yang sedang berlangsung untuk mengumpulkan SD yang mendukung Ismail Sabri sebagai perdana menteri.

Sementara itu, sumber lain di Parti Pribumi Bersatu Malaysia telah menunjukkan bahawa dengan Muhyiddin yang didakwa memutuskan untuk mengundurkan diri sebagai perdana menteri, rancangan penggantian sedang dibuat untuk memastikan kerajaan Perikatan Nasional tetap utuh setelah pemergiannya.

“Ini adalah rancangan keluar dan dia dapat bersara dengan lancar,” katanya.

Sumber juga mengatakan bahawa mesyuarat biro politik yang melibatkan pemimpin bahagian Bersatu akan berlangsung di lokasi yang tidak ditentukan pada malam Ahad (15 Ogos).

Muhyiddin diharapkan dapat bertemu dengan Yang di-Pertuan Agong pada hari Isnin (16 Ogos).

Sumber: themalaysialife