Lelaki kecewa isteri hanya pandai beranak baby girl, “Salah ke mintak nikah sorang lagi sebab nak baby boy”

Lelaki kecewa isteri hanya pandai beranak baby girl, “Salah ke mintak nikah sorang lagi sebab nak baby boy”

 

Seorang lelaki meluahkan rasa kecewanya di group Facebook Kelantan berhubung isterinya yang dipercayai tidak bersetuju dengan hasratnya untuk berkahwin lagi.

Menurut lelaki berkenaan yang dikenali sebagai SAM berkata, dia bukan saja-saja meminta keizinan daripada isterinya untuk berkahwin lagi, tetapi ada sebab tersendiri.

“Saloh ko mintok nikoh sore lagi sebab nok baby boy. Bini hanyo pandai beranok baby girl. Asyik dapat girl, girl dan girl. Hmmmm,” katanya.

(Salah ke minta nikah lagi sebab nak baby lelaki? Bini hanya pandai beranak baby girl, girl dan girl. Hmmmm)

Ruang telah dibuka, peluang di depan mata membuatkan ahli group tidak melepaskan peluang untuk memberikan pandangan masing-masing.

“Kat sekolah dah belajar kan jantina anak ditentukan oleh ayah. Kahwin la empat orang sekalipun kalau ayah tak boleh bawa genetik XY, tak dapat pun baby boy,” kata Aishah.

“Zaman sekarang dah maju pun sibuk pasal jantina anak. Kalau anak perempuan pun kenapa? Teruk sangat ke? Kalau benda macam ni pun tak boleh matang, aku suggest kau patutnya tak payah ada naak. Buat seksa family sendiri untuk apa?” kata Atma.

“Saya beranak empat, semuanya anak lelaki. Relax je suami saya, tak ada bergaduh minta kahwin lain untuk dapatkan baby girl walaupun mampun berbini 2 3 4 orang. Bersyukurlah daripada tak ada anak langsung sampai ke tua,” kata Arein.

mintak nikah