Lelaki hilang ketika mandi di Sungai Perak ditemukan lemas

Lelaki hilang ketika mandi di Sungai Perak ditemukan lemas

 

Seorang lelaki yang dilaporkan hilang ketika mandi di Sungai Perak dekat Kampung Sawa di sini, kelmarin, ditemukan lemas hari ini.

Mayat Nabil Haikal Nazarrudin, 21, ditemukan orang awam pada pukul 8.41 pagi kira-kira tiga kilometer dari lokasi mangsa mandi bersama rakannya.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Lenggong, Farizul Anuar Razali berkata, operasi mencari dan menyelamat mangsa dijalankan setelah menerima panggilan berhubung kejadian itu pada pukul 5.44 petang, Sabtu lalu.

Katanya, berdasarkan maklumat rakan mangsa, lelaki yang bekerja membina jambatan di lokasi tersebut mandi di sungai itu bersama rakan lain sebelum didapati hilang.

“Operasi mencari mangsa segera dijalankan sebelum mayatnya dijumpai pada pukul 8.41 pagi. Mayat mangsa dihanyutkan arus kira-kira tiga kilometer dari lokasi kali terakhir dia dilihat,” katanya di sini seperti dilaporkan Utusan hari ini.

Menurut beliau, operasi mencari mangsa disertai 16 pegawai dan anggota BBP Gerik serta Lenggong dibantu enam penyelam Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) Kuala Kangsar.

“Operasi yang turut mendapat kerjasama pihak polis, Rela dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia (APM) itu tamat pada pukul 10 pagi,” katanya.