KPN sahkan Long Tiger ditangkap di Sungai Petani

KPN sahkan Long Tiger ditangkap di Sungai Petani

 

Lelaki etnik Rohingya dikenali sebagai ‘Long Tiger’, yang meloloskan diri dari lokap Mahkamah Majistret Tangkak pada 15 Disember lalu berjaya diberkas di Sungai Petani Kedah pada Selasa.

Long Tiger atau nama sebenarnya Abd Hamim Ab Hamid, 33, ditahan oleh sepasukan polis dari Bukit Aman dan Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Johor.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Acryl Sani Abdullah Sani ketika dihubungi mengesahkan penangkapan lelaki terbabit.

“Ya benar, tangkapan dibuat di Kedah dan butiran serta maklumat lanjut mengenai tangkapan itu akan dibuat oleh Ketua Polis Johor, Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay dalam masa terdekat,” katanya.

Difahamkan, polis sedang mengesan beberapa individu yang dipercayai membantu Long Tiger menyembunyikan diri selepas dia melarikan diri dari Johor.

Sebelum itu, tular di akuan seorang pemilik laman sosial Facebook yang berkongsi gambar penangkapan Long Tiger di sebuah rumah di Sungai Petani.

Pada 15 Disember lalu, Long Tiger meloloskan diri melalui pintu utama mahkamah kira-kira jam 11.55 pagi sebelum perbicaraan bermula.

Suspek sebelum itu tiba dari Penjara Sungai Udang, Melaka untuk perbicaraan mengikut Seksyen 388 Kanun Keseksaan kerana kes pemerasan.