Kejam! Sebuah tanah perkuburan Islam telah dirosakkan teruk oleh penduduk Yahudi di Lod

Kejam! Sebuah tanah perkuburan Islam telah dirosakkan teruk oleh penduduk Yahudi di Lod

Sebuah tanah perkuburan Islam telah dirosakkan dengan teruk oleh penduduk Yahudi di Lod sebentar tadi. Mereka turut menconteng dinding kawasan itu (saya tak boleh baca perkataan Hebrew tu).

Keji tak keji, orang dah mati pun dia sakit hati lagi. Laknat Allah atas kalian.

Tulisan di dinding kawasan tanah perkuburan Islam itu adalah MAVET LA’ARAVIM atau maksudnya MATILAH ORANG ARAB!

Satu pertempuran antara penduduk Islam dan tentera Zionis sedang berlaku di Hebron. Tentera Zionis bertindak membuat tembakan bebas (free shooting) ke arah warga Palestin dan mencampak bom asap.

Sementara itu, warga Jordan kelihatan menuju ke Karameh. Karameh terletak 15 km dari bandar Jericho dalam kawasan Israel. Karameh merupakan tempat berlakunya Perang Karameh pada tahun 1968 antara Israel dan Jordan.

Kumpulan warga Jordan telah merempuh pos keselamatan sempadan dan kini berada di pagar besi sempadan. Video di rakam oleh orang Palestin yang menanti di balik pagar besi. Mereka menjerit “kami datang Palestin, kami akan bebaskan kalian!”

Puluhan ribu umat Islam masih utuh berada di perkarangan Masjid Al Aqsa sekarang. Mereka berhimpun untuk memberi sokongan kepada penduduk Gaza.

TERKINI: KUMPULAN BESAR JORDAN TELAH MEREMPUH KAWAD BESI BERDURI KESELAMATAN SEMPADAN PALESTIN JORDAN. MEREKA KINI SUDAH MASUK KE TANAH PALESTIN. PERTAMA KALI DALAM SEJARAH. ALLAHUAKAKBAR ALLAHUAKBAR!

Kredit: @JatIkhwan