“Jumpa di padang mahsyar je nanti..” – Rita Rudaini ingatkan Aidil Zafuan, jangan berangan nak jumpa anak

“Jumpa di padang mahsyar je nanti..” – Rita Rudaini ingatkan Aidil Zafuan, jangan berangan nak jumpa anak

 

Rita Rudaini, pelakon terkenal, baru-baru ini telah membagikan momen menyayat hati di Instagram. Dia memuat naik video anak sulungnya, Ryan, yang melambai dari tingkap asrama setelah mereka berjumpa.

Rita merasa sayu melihat anaknya melambai dari tingkap. Ryan meminta ibunya untuk menunggu sehingga dia naik dan melambai dari tingkap.

“Jenis tengok kat tingkap ni yang buat mommy sayu. Dia pesan, ‘Mommy jangan pergi lagi. Tunggu Ryan naik, lambai kat tingkap”.

“Mommy and adik miss you. Belajar jangan jemu,” kapsyen Rita pada hantaran di Instagram itu.

Perkongsian Rita ini telah menarik perhatian ramai pengikutnya dan telah menimbulkan rasa sayu di kalangan mereka. Salah seorang pengikut bertanya, apakah bapa Ryan tidak pernah datang menjenguk anaknya.

Soalan itu menarik perhatian Rita yang kemudian menjawab, tidak ada keperluan untuk bekas suaminya datang berjumpa dengan Ryan.

Dia mengatakan bahawa ketika Ryan masih kecil dan memerlukan penjagaan, bapanya tidak pernah datang untuk melihat.

Sekarang, setelah Ryan telah membesar dan menjadi pandai, dia tidak perlu lagi penjagaan dan bekas suaminya tidak perlu datang menjenguk.

“Siapa? Tak payah. Masa kecik-kecik tengah kena basuh berak, tengah menyusu, tak nak pula tengok.

“Dah besar, Mommy bela bagi pandai, dah senang dah. Tak payah kena basuh berak, tak payah berangan nak datang. Jumpa di padang mahsyar je nanti.”

Banyak netizen yang setuju dengan pendapat Rita. Seorang netizen berkata, “Tak apa kak, dunia hanya sementara. Esok bapa dia ni jawablah apa yang dia buat di dunia ini. Saya respect dengan akak sebab membesarkan anak dengan baik.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by RITARUDAINI® (@ritrud727)