Ibu angkat rayu pulangkan Nur Keisha

Ibu angkat rayu pulangkan Nur Keisha

 

Tolonglah pulangkan Nur Keisha kepada kami!

Itu permintaan Zanida Othman, 49,  ibu angkat kepada Nur Keisha Damia Bahijah Abdul Rahman,11, yang didakwa dilarikan oleh ibu saudaranya beberapa minggu lalu.

Zanida berkata pada Rabu minggu lalu ibu saudara kepada anak angkatnya itu menghantar pesanan  kepada anak tunggalnya untuk membawa Nur Keisha berurusan di pejabat Baitulmal.

“Mereka janji jika dah selesai urusan akan hantar semula Nur Keisha pulang semula namun sehingga hari ni kami langsung tak tahu khabar berita anak kami.

“Bila kami pergi ke Baitulmal untuk periksa tiada nama anak kami berurusan dengan mereka. Puas kami hubungi nenek dan ibu saudaranya untuk mengetahui hal Nur Keisha namun tidak berjawab sehinggalah pada hari Sabtu minggu lalu, kami pergi berjumpa dengan neneknya dan dimaklumkan anak telah dibawa ke Puchong, Selangor,” katanya.

Menurutnya lagi Nur Keisha merupakan anak angkatnya yang sah dan diambil sejak dia berumur setahun enam bulan.

“Dari kecil dia dengan kami tak pernah berjauhan. Kami tak pasti apa tujuan mereka (ibu saudara) mengambil Nur Keisha dan sekarang dah hampir dua minggu kami tak tahu langsung keadaan dan kebajikannya. Kami merayu pulangkan semula anak kami,” katanya.

Menurut Zanida lagi berikutan telah terputus hubungan dengan anaknya, dia telah membuat satu laporan polis di Balai Polis Simpang baru-baru ini dan merayu orang ramai yang menjumpai Nur Keisya agar dapat memaklumkan kepada pihak polis.

Dalam pada itu Ketua Polis Daerah Taiping, Asisten Komisoner Razlam Ab Hamid dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian dan berkata kes dirujuk kepada pihak mahkamah.