Gempar! Wanita dedah ‘pengkid’ pergi umrah pakai ihram?

Gempar! Wanita dedah ‘pengkid’ pergi umrah pakai ihram?

 

Semakin hari semakin ramai yang berani mencabar larangan Tuhan. Ada sahaja perkara yang ‘bukan-bukan’ mereka lakukan walaupun sedar hal tersebut merupakan satu dosa besar.

Main2 dengan hukum Allah

Menerusi satu perkongsian tular di laman Twitter, seorang pengguna Twiter dikenali sebagai @Aliyameha telah memuat naik ciapan mendedahkan tindakan seorang wanita yang dikatakan berpenampilan lelaki mengerjakan umrah dengan memakai ihram.

Dalam ciapan yang dibuat, dia mengatakan seorang wanita berpenampilan lelaki telah pergi mengerjakan umrah memandangkan ia adalah satu penipuan yang sangat menakutkan.

Ada semua maklumat peribadi

Dalam pada itu, @Aliyameha memaklumkan yang dia mempunyai segala bukti berkenaan penipuan wanita terbabit termasuklah alamat, nombor kad pengenalan dan butiran peribadi yang lain termasuk beberapa mesej mengajaknya untuk berkahwin sedangkan mereka sama-sama wanita.

Siap ajak kahwin lagi dengan perempuan

Pakai ihram depan Kaabah

Dia juga menyertakan sekali tangkapan layar video wanita terbabit yang memakai ihram di hadapan Kaabah sedang melakukan tawaf ketika mengerjakan umrah.

Difahamkan, wanita itu telah menggunakan visa pelancong untuk memasuki Kota Mekah bagi mengerjakan ibadah terbabit sebagai seorang lelaki.

Pernah tipu siap ajak kahwin

Bukan edit, memang betul2

Disebabkan sedar mungkin ada yang meragui pendedahannya, pengguna Twitter terbabit turut menyertakan video yang dikirim

‘lelaki jadian’ itu sewaktu berada di Mekah sebagai bukti dia tidak bercakap bohong.

Masuk Mekah pakai visa pelancong

 

Katanya memang perempuan

Susulan daripada perkongsian tular itu, ada warganet mendedahkan pernah bekerja bersama ‘lelaki jadian’ itu dan mengakui bahawa dia memang wanita.

Disebabkan enggan bersubahat, pengguna Twitter terbabit juga sempat memberikan beberapa maklumat termasuklah ajakan daripada wanita itu untuk bertemunya sewaktu dia berada di Mekah.

Kantoi dengan bekas bos ke?

Harap dikenakan tindakan

Perkara tersebut juga telah dibawa ke TikTok dan ada akuan yang berkongsi gambar wanita tersebut dengan meminta orang ramai menularkan hal itu supaya pihak berkuasa dapat mengambil tindakan.

@feerbaharom

Perempuan??? #fyp #fypdongggggggg

♬ original sound – feerbaharom – feerbaharom

@feerbaharom

Bukan sekadar Pakai Ihram tetapi ramai wanita yg hampir Kahwin Dengan Janji Manis..

♬ original sound – feerbaharom – feerbaharom

Payahla rakyat Malaysia nak buat umrah lepas ni

Menjengah ke ruangan komen di Twitter @Aliyameha, ramai yang meluahkan rasa marah dan kesal dengan kejadian ini kerana seoalah-olah mempermainkan agama.

Mereka juga berharap agar wanita ini dikenakan tindakan segera jika benar dia melakukan hal tersebut memandangkan ia melibatkan agama Islam.

Dapat peluang pergi umrah tapi sia-siakan

Harap pintu hati dia terbuka

Takut tengok dia berani sangat macam ni

Macam mana dia kempiskan dada

Walau bagaimanapun, setakat ini pendedahan tersebut tidak dapat dipastikan kesahihannya. Semoga ada penjelasan yang lebih tepat dan kenyataan rasmi daripada pihak berwajib kerana tindakan yang dilakukan wanita terbabit sangat keterlaluan.