Dituduh kahwin kerana harta & wang ringgit, ini penjelasan isteri DDNK ‘Tak Hensem Takpa Janji Kaya’

Dituduh kahwin kerana harta & wang ringgit, ini penjelasan isteri DDNK ‘Tak Hensem Takpa Janji Kaya’

 

Perkahwinan pakar pelaburan saham, pengurus kewangan bertauliah dan penganalisis ekonomi, Datuk Dr Mohd Nazri Khan Adam Rasol Khan (DDNK), 47 dan pasangannya Tuan Nor Ernie Rossmeris Tuan Zahari, 25 sememangnya menjadi perhatian netizen.

Selepas perkahwinannya dihadiri barisan rakan artis, kenyataan dari bekas isteri turut mencuri tumpuan selepas dikatakan berpisah setelah melayari bahtera rumah tangga selama 20 tahun.

Namun begitu, menerusi temu bual selepas majlis perkahwinan kali kedua pakar pelaburan saham itu, isteri barunya telah menafikan dakwaan dia menerima lelaki dengan jarak usia 22 tahun sebagai suami kerana harta.

Awal-awal dulu tak kenal pun

Menerusi perkongsian dari Astro Gempak, Datin Tuan Nor Ernie Rossmeris memaklumkan pada awalnya dia tidak mengenali DDNK dan suaminya juga tidak mengakui dirinya sebelum Datin Ernie mencari nama lelaki itu di carian Google.

“Lucunya, masa mula-mula kenal saya memang tak tahu dia siapa. Dia tak mengaku pun dia DDNK, sampailah saya mulai cari di Internet siapa dirinya sebenar.”

Memang ramai kata kahwin sebab harta

Tambahnya, walaupun ada sahaja yang menuduhnya sebagai mata duitan, namun dia menyatakan kesungguhan suaminya itu yang membuatkan dia jatuh hati walaupun telah beberapa kali ditolak.

Orang akan cakap saya dekat dengan dia sebab dia sudah stabil, tapi tak, bukan sebab dia popular, bukan sebab tagline dia. Tapi kerana dia tak berputus asa sampai sanggup berjumpa dengan orang tua saya dan pandai ambil hati saya.

“Saya tolak dia pun tak putus asa, jadi lama-kelamaan saya terima dia. Tipikal komen netizen, kata saya pilih sebab duit, saya dah sedia… Sebenarnya sejak mula berkawan lagi pun dah ada orang bercakap-cakap.

“Orang kata saya mata duitan, nak yang dah semua siap. Tapi lama kelamaan kawan-kawan saya mulai menerima hubungan kami tapi paling penting rakan-rakan baik saya yang sentiasa menyokong pilihan saya,” ujarnya.

Tak kekok bergaul dengan isteri

Bagi DDNK pula, dia sama sekali tidak kekok untuk bergaul dengan isterinya walaupun jarak usia mereka terlalu jauh. Tambahnya, dalam temu bual bersama majalah Pesona Pengantin, sikap manja wanita tersebut membuatkannya semakin jatuh hati.

“Isteri sangat manja, dia pelajar, dengar cakap dan mudah dibentuk. Jadi saya rasa macam ada satu pengecualian dalam hidup saya sebagai orang korporat. Apabila jumpa dia, kami tak bincang mengenai dunia korporat. Jadi, ia lain daripada kehidupan saya.

“Pada mula saya tengok dia, saya suka dia sebab kelembutan dimiliki dan dia manja. Kami macam ada keserasian terus dan tak rasa saya ni macam orang tua. Bagi saya, beza umur ni tak ada masalah dari awal berkenalan,” ujarnya.

Terdahulu, perkahwinan DDNK dengan isteri barunya menjadi kontroversi apabila bekas isterinya memuat naik perkongsian di Facebook dengan mengucapkan tahniah diatas perkawinan bekas suami dan pasangannya yang dikatakan bernikah di Thailand.

Namun begitu, belum ada sebarang kenyataan balas daripada pakar saham terbabit yang dilihat masih menikmati hari-hari sebagai pengantin baru bersama isteri barunya.