“Biasanya orang bersinar ni, pasti ramai dengki” – Sajat tampil bersuara pertahan Neelofa

“Biasanya orang bersinar ni, pasti ramai dengki” – Sajat tampil bersuara pertahan Neelofa

Pelakon dan usahawan, Mawar Rashid tampil meminta maaf terhadap pernyataannya sebelum ini, berhubung komennya pada ruangan komen Instagram, awal tadi.

Jelas Mawar, wujud salah faham dan menerusi Instagram, ibu kepada dua cahaya mata ini mengambil pendekatan untuk memperjelaskan keadaan.

“Bertenang semua.. ada salah faham ni. And Mawar pun salah tak tulis bebetul dan ayat pun tak penuh sampai buat you all semua m4rah and ser4ng Mawar. Sorry semua.

“Baca balik statement Mawar, “Harap dapat diselesaikan dengan cara yang baik”

“Maksud Mawar kat sini, Kalau kena kompaun/denda lagi, memang patut kena bayar. Dan kalau mahkamah dah putuskan kena penj4ra, Mawar respect keputusan mahkamah.

“Cuma bila bercakap pasal “penjara”, bunyi tu menakutkan. Mawar pun turut rasa t4kut lah. Sebab Mawar ni sejenis cepat kesian kat orang,” tulisnya.

Pelakon drama TQ Captain itu juga pada masa sama turut bersimp4ti terhadap pekerja barisan hadapan serta situasi semasa yang berlaku dalam negara akibat pand3mik ketika ini.

“Dan Mawar pun kesian & simpati juga kepada Frontliner, rakyat dan semua yang terlibat dalam COVID-19 ni. Lagi2 hari ni dah almost 7K org positive dalam Malaysia. Mawar lagi la risau ttg c0vid ni.

“Dan Mawar tak bermaksud pun cakap sebab dia berjuang pasal Palestin tu, dia boleh langgar SOP.. yang salah tetap s4lah. Dan Mawar respect apa saja keputusan mahkamah untuk yang bersalah.“Sorry k sebab statement tak clear. Mawar mintak maaf. You guys semua take care k. Stay Safe. Selamat Hari Raya, Maaf Zahir Batin,” tulis bekas finalis Dewi Remaja 2015 ini lagi.

Hantaran tersebut pantas menerima perhatian ramai dan masing-masing turut memberikan respon pelbagai.

Foto: Instagram Mawar Rashid

“Biasanya Orang Bersinar Ni, Pasti Ramai Dengki. Saya Tak Pernah Tengok Beliau Mengata Orang,” – Sajat Puji Neelofa

Pengasas kosmetik sensasi Nur Sajat menyatakan sokongan buat selebriti terkenal, Neelofa.

Menerusi satu status yang dimuat naik di Insta Stories hari ini, ahli perniagaan berkenaan memuji bekas hos program MeleTOP itu dan menyifatkan Neelofa sebagai individu yang kuat.

“Wanita sangat kuat walaupun banyak yang orang kecam beliau, biasanya orang bersinar ni, pasti ramai dengki.

“Saya tak pernah tengok beliau mengata orang malah dia sangat buat hal diri sendiri sahaja,” tulisnya.

Sajat pada masa sama turut berpendapat, Neelofa sebagai seorang yang baik.

“Mengenali @neelofa seorang sangat baik. Rindu time ikut Cicie Makeup Artist mekapkan Neelofa 6 tahun lepas adalah kenangan saya bertemu ‘live’ bersama Neelofa.

“Sis! We are always support you. Hidup Neelofa!,” tulisnya lagi.

Lebih 56,000 orang mahu Neelofa dipenjara

Lebih 56,000 orang rakyat Malaysia menyuarakan tanda setuju agar Neelofa dipenj4rakan selepas terpalit beberapa kontr0versi melanggar prosedur operasi standard (SOP) Perintah Kaw4lan Pergerakan (PKP).

Persetujuan itu dilakukan orang ramai menerusi petisyen bertajuk ‘Langgar SOP: Penjarakan Neelofa Segera’ yang diwujudkan sejak dua hari lalu.

Berdasarkan tinjauan Kosmo! di laman sesawang change.org, petisyen berkenaan berjaya memperoleh sebanyak 56,815 tandatangan setakat pukul 9.30 pagi tadi.

Petisyen penjarakan Neelofa berjaya mendapat sokongan lebih 56,000 rakyat Malaysia setakat pukul 9.30 pagi tadi.

Pada masa sama, petisyen itu menyasarkan mencapai sejumlah 75,000 sokongan orang ramai bagi mengenakan tindakan undang-undang terhadap Neelofa.

Menurut Faryshah Zahirah, dia meminta maaf kepada Neelofa atas tindakan menandatangani petisyen itu.

“Saya minta maaf Neelofa, ini adalah cara untuk kami menghentikan (tindakan) kamu, kami sudah penat,” tulisnya.

Berkongsi rasa sama, Zainu Mat Isa berkata, tindakan pilih kasih daripada pihak berkuasa menyebabkan rakyat berasa meluat serta kecewa.

“Orang miskin diambil tindakan, selebriti bebas mempermainkan undang-undang,” luahnya.

Antara kesalahan Neelofa disenaraikan dalam petisyen itu adalah majlis perkahwinannya di ibu negara; rentas negeri ke Pulau Langkawi, Kedah; rentas negeri ke Nilai 3, Negeri Sembilan dan terbaharu melanggar SOP Aidilfitri. – trdg sgt