Bantu keluarkan duit di bank, pemuda terkedu tengok baki wang simpanan pekerja Bangladesh lebih RM300,000

Bantu keluarkan duit di bank, pemuda terkedu tengok baki wang simpanan pekerja Bangladesh lebih RM300,000

 

Sehingga ke hari ini masih ada rakyat Malaysia yang memandangkan rendah terhadap pekerja warga asing seperti orang Bangladesh yang datang ke negara ini untuk mencari rezeki.

Tetapi di sebalik kerja yang dipandang rendah dibuat oleh mereka, ramai yang tidak tahu bahawa wang simpanan warga Bangladesh ini ‘mewah’.

Baru-baru ini, tular di platform X ciapan seorang lelaki yang mencerita kisahnya membantu warga Bangladesh mengeluarkan duit dari akaun wang simpanannya.

Sebelum membuat pengeluaran, warga asing tersebut meminta individu ini untuk tolong lihatkan baki di akaun terbabit, alangkah terkejutnya pemuda itu apabila melihat baki wang simpanan warga Bangladesh terbabit.

Baki tu dia yang suruh tengok. Bukan aku memandai.

Susulan ciapan terbabit meraih perhatian, rata-rata netizen berpendapat pekerja-pekerja Bangladesh kebanyakannya pandai berjimat cermat dan suka menabung.

Bahkan, mereka banyak berkorban seperti makan makanan yang murah, guna public transport, sanggup berjalan kaki biarpun cuaca panas dan banyak lagi agar dapat simpan lebih duit hasil pekerjaan yang dilakukan.