“Asal order mee tarik warisan” – Bapa terkejut anak-anak termakan babi, rupanya rider salah hantar makanan

“Asal order mee tarik warisan” – Bapa terkejut anak-anak termakan babi, rupanya rider salah hantar makanan

 

Sebuah insiden yang mengejutkan telah berlaku di mana sebuah keluarga Muslim berhadapan dengan situasi yang tidak diingini apabila pesanan makanan mereka melalui Foodpanda mengandungi makanan tidak halal.

Menurut perkongsian rakannya di laman Facebook, kejadian berlaku apabila seorang ibu sedang mengendalikan kelas dalam talian, manakala anak-anak kecilnya berada di rumah dalam keadaan lapar.

Si ayah yang prihatin telah membuat pesanan Mee Tarik Warisan melalui aplikasi Foodpanda untuk memastikan anak-anak mereka mendapat makanan yang diingini.

Namun, kejadian yang tidak dijangka berlaku apabila pesanan yang tiba di rumah mereka ternyata mengandungi makanan babi. Anak-anak yang menerima pesanan tersebut terus memakannya tanpa menyedari bahawa makanan tersebut tidak halal.

Masalah ini timbul kerana resit pesanan diletakkan di bahagian bawah sekali dalam plastik, membuatkan ia sukar dijumpai tanpa mengeluarkan semua kandungan plastik terlebih dahulu.

Melalui resit tempahan digital yang dimuat naik, difahamkan bahawa lelaki tersebut menempah Sup Mee Tarik Daging dan Ladu Goreng.

Di bahagian resit fizikal pula, kelihatan nama kedai dan tempahan makanan yang berbeza daripada resit asal.

Di bahagian komen, netizen memberi pelbagai reaksi dengan kebanyakannya meminta penjelasan daripada pihak FoodPanda mengenai kekhilafan yang terjadi ini.

Sebahagian pula mendakwa bahawa mungkin penghantar makanan tersebut tersalah ambil tempahan sehingga menyebabkan kejadian seperti ini terjadi.