Adik Rayan disahkan meninggal dunia oleh Raja Maghribi Mohammmed VI

Adik Rayan disahkan meninggal dunia oleh Raja Maghribi Mohammmed VI

 

Sudah pasti seluruh dunia ketika ini mengikut rapat perkembangan misi menyelamat adik Rayan, 5 tahun yang terjatuh perigi di kedalaman 32 meter. Sebelum ini, pasukan menyelamat dilaporkan telah berjaya mencapai adik Rayan dan dalam proses membawanya keluar.

Bagaimanapun, melihat pada kemaskini banyak pihak di Twitter melaporkan adik Rayan sudah meninggal dunia.

Pemergian Rayan anak syurga disahkan Raja Maghribi

Berdasarkan laporan The Sun, Raja Maghribi, Mohammed VI sendiri telah mengesahkan perkara itu apabila mengucapkan takziah kepada ibu bapa, Rayan yang dikelurkan pihak istana.

Pasukan penyelamat telah melakukan yang terbaik apabila berjaya mengeluarkan Rayan dan segera melakukan pemindahan untuk rawatan segera.

Orang ramai yang berada di tempat kejadian bersorak dan bersyukur apabila melihat pasukan penyelamat membawa keluar Rayan dengan pengusung dan dimasukkan ke dalam ambulans. Kemudian Rayan dipindahkan ke dalam helikopter untuk di bawa ke hospital.

Bagaimanapun, adik Rayan dilaporkan tidak lagi bernyawa oleh pihak hospital. Setakat ini kita belum menerima laporan penuh tentang pemergian Rayan. Salam takziah buat ibu ayah dan keluarga arwah dan berehatlah adik Rayan di syurga sana. Al-Fatihah.