Lelaki tekup muka jiran guna kain basah, berang isteri disuruh cari lelaki lain sebab belum ada anak

Lelaki tekup muka jiran guna kain basah, berang isteri disuruh cari lelaki lain sebab belum ada anak

 

Bagi pasangan yang sudah lama berkahwin, isu lambat mendapat keturunan sememangnya agak sensitif untuk dibicarakan secara terbuka.

Di saat pasangan suami isteri itu sendiri sudah reda dengan takdir Allah, terkadang mulut orang sekitar jauh lebih berbisa sehingg boleh mengguris perasaan mereka.

Dalam satu kejadian yang berlaku di desa Kelurahan Kelapa Tujuh Kotaumi, Lampung Utara ini, seorang lelaki bernama Sadadi Ahmad, 30, dipercayai nekad menamatkan hayat jirannya sendiri gara-gara kerap disindir belum mempunyai zuriat. Sadadi melakukan jenayah berkenaan terhadap Sumini, 55, kira-kira Ahad lalu.

Selain mengejek, Sumini didapati sengaja menghasut dan menyuruh isteri Sadadi untuk mencari lelaki lain agar segera mendapatkan zuriat.

Ia turut menjadi pemicu utama yang meledakkan kemarahan Sadadi. Awalnya, lelaki ini datang ke rumah Sumini dan berpura-pura meminjam alat pam.

Menggunakan kain basah, dia terus menumbangkan Sumini ke lantai lalu menekup wajah wanita berkenaan dengan kain basah.

Selain itu, wayar mikrofon juga turut digunakan oleh Sadadi untuk ‘menghabiskan’ hayat Sumini. Setelah selesai, rumahnya sengaja disepahkan agar nampak seperti kejadian rompak.

Bahkan, lelaki ini kemudiannya sempat bantu mempersiapkan acara pengebumian Sumini walhal dia adalah pelaku sebenar.