Baru saja nikah sahabat baik arwah suami, timbul dakwaan Nora paksa suami cerai isteri pertama

Baru saja nikah sahabat baik arwah suami, timbul dakwaan Nora paksa suami cerai isteri pertama

 

Penyanyi Nora Ariffin, mengesahkan dia kini bergelar isteri kepada Pensyarah Kanan, Jabatan Fiqh & Usul, Universiti Malaya, Rushdi Ramli, 55, dalam satu majlis pernikahan, malam tadi.

Menurutnya, dia tidak berniat untuk menghebahkan perkahwinan keduanya dengan Rushdi, 55, sebaliknya sekadar mengikut tuntutan agama.

“Saya berpegang kepada prinsip bahawa perkahwinan adalah satu ibadah dan ia terlalu peribadi untuk dikongsikan.

“Bukan kerana ingin bermegah-megah, jauh sekali untuk mencari publisiti.

“Sempena malam Jumaat yang juga Sayyidul Ayyam, saya dengan rendah diri dan bersyukur ke hadrat Allah ingin memaklumkan sudah bertemu jodoh dengan hamba Allah yang juga sahabat baik arwah Johan (Nawawi) sejak kecil lagi,” katanya dalam kenyataan.

Kata Nora atau nama penuhnya Wan Norafizah Wan Ariffin itu, jodoh, rezeki dan ajal adalah rahsia Allah.

“Ia sudah ditentukan. Saya menerimanya dengan penuh sabar, reda dan syukur.

“Hanya kebaikan yang saya harapkan. Saya juga memohon supaya semua insan yang saya kenali dan peminat untuk mendoakan saya mendapat keluarga sakinah mawaddah warahmah, dipermudahkan urusan, diberkati, diredai Allah dunia dan akhirat. Insya-Allah,” katanya.

Pada masa sama, Nora turut berterima kasih kepada anak-anak dan menantunya serta semua pihak yang mendoakan kebaikan buat dirinya.

Kata penyanyi Secebis Harapan itu, selepas melalui pelbagai fasa ujian dalam kehidupannya, mereka sekeluarga kini mahu mengecapi bahagia dan mahukan kehidupan berkeluarga yang lengkap.

Baru-baru ini, dia dispekulasi melangsungkan pernikahan dengan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Annuar Musa.

Bagaimanapun, dia menafikan perkara tersebut.

Nora Ariffin nafi tuduhan paksa suami cerai isteri pertama – “Astagfirulllahalazim… semua ini fitnah!”

NAMA penyanyi Datuk Nora Ariffin kembali menjadi sebutan netizen selepas timbul dakwaan mengatakan kononnya dia dan suami iaitu Dr Rushdi Ramli telah berkahwin sejak dua tahun lalu.

Selain merahsiakan tarikh sebenar perkahwinan, timbul juga cerita lain mendakwa Nora meminta suaminya itu menceraikan isteri pertamanya.

Tampil menjawab spekulasi yang timbul, penyanyi lagu Di Persimpangan Dilema ini menafikan sekeras-kerasnya dakwaan tidak berasas itu.

Kata Nora, 48, segala tohmahan yang dilemparkan itu merupakan satu fitnah yang tidak benar sama sekali.

“Astagfirulllahalazim… semua ini fitnah, tidak benar. Ini saja statement dari saya,” katanya menerusi kiriman WhatsApp pada Ahad.

Menerusi laporan sebuah portal pada pagi Ahad, Nora didakwa menyembunyikan tarikh sebenar pernikahannya dengan Pensyarah Kanan, Jabatan Fiqh & Usul, Universiti Malaya itu yang difahamkan sudah hampir dua tahun.

Lebih mengejutkan, tular paparan mesej mengatakan Nora meminta suaminya menceraikan isteri pertama.

Bagaimanapun tidak dapat dipastikan status suaminya itu sama ada sudah mempunyai isteri atau duda sebelum berkahwin dengan Nora.

Paparan skrin mesej yang diterima oleh sebuah portal hiburan.

Nora selamat mendirikan rumah tangga dengan kawan baik arwah suaminya, Allahyarham Johan Nawawi dalam satu majlis tertutup baru-baru ini.

Perkahwinan itu sekaligus menutup gosip kononnya dia pernah bernikah dengan seorang menteri seperti yang bertebaran sebelum ini.

Nora mendirikan rumah tangga bersama komposer terkenal itu pada 1992 dan dikurniakan empat cahaya mata.

Johan meninggal dunia pada usia 52 tahun akibat serangan jantung pada 24 Mac 2017.

Pada 13 Disember 2019, Nora diuji dengan pemergian anak kedua, Muhammad Syakir Aliff yang ketika itu baru berusia 20 tahun.