“Tuan rumah dari syurga” – Pemilik rumah sewa dipuji, tidak pernah ambil bayaran setiap kali Hari Raya

“Tuan rumah dari syurga” – Pemilik rumah sewa dipuji, tidak pernah ambil bayaran setiap kali Hari Raya

March 3, 2024

Dengan kadar nilai ringgit yang tidak menentu, ramai yang meluahkan kebimbangan dengan bebanan hidup yang semakin meningkat. Lebih-lebih lagi yang ada anak bersekolah di samping sambutan puasa yang bakal tiba tidak lama lagi. Seorang pengguna Facebook bernama Aznieha Khamis telah berkongsi tentang kebaikan seorang pemilik rumah sewa yang mengecualikan pembayaran bulanan pada ... Read More

Pesilat SUKMA Terengganu maut terkena tendangan

Pesilat SUKMA Terengganu maut terkena tendangan

March 3, 2024

  Atlet Silat Sukan Malaysia (SUKMA) Terengganu, Wan Muhammad Haikal Wan Hussin meninggal dunia selepas rebah ketika menyertai pertandingan di Dewan Komuniti Taman Coral Height, ... Read More

Baju Melayu jarang nampak puting, pereka tempatan ini sangkal dakwaan rekaan rosakkan nilai budaya Melayu

Baju Melayu jarang nampak puting, pereka tempatan ini sangkal dakwaan rekaan rosakkan nilai budaya Melayu

March 3, 2024

  Pereka fesyen tempatan, Arma Rahman baru-baru ini memperkenalkan koleksi Raya untuk label Arma Couturenya di Pameran Fesyen Arma Couture @ The Avenoir Luxe Raya. ... Read More

Kongsi 27 keping resit bukti pembayaran, Ali Puteh akhirnya selesai bayar hutang Hidayah

Kongsi 27 keping resit bukti pembayaran, Ali Puteh akhirnya selesai bayar hutang Hidayah

March 2, 2024

  Pelawak, Ali Puteh  selesai bayar hutang yang tertunggak kepada balu allahyarham Abam Bocey iaitu Siti Nurhidayah selepas disaman beberapa tahun lalu. Menerusi perkongsian Ali ... Read More

LAGI BERITAEXPLORE ALL

Dikecam nyanyi sumbang, pihak pengurusan The Gadys tampil beri respon – “Kesilapan teknikal..”

Dikecam nyanyi sumbang, pihak pengurusan The Gadys tampil beri respon – “Kesilapan teknikal..”

March 2, 2024

  Kumpulan The Gadys terima kritikan dengan hati terbuka selepas video nyanyian sumbang pada Anugerah KNKV Viral 2024 menjadi tular, baru-baru ini. The Gadys dianggotai ... Read More

“Saya pernah try butter cake yang lebih sedap dari ini” – Janna Nick komen kek viral Mita, siap bagi rate 3/10

“Saya pernah try butter cake yang lebih sedap dari ini” – Janna Nick komen kek viral Mita, siap bagi rate 3/10

March 2, 2024

  Pelakon dan pengacara, Janna Nick terkenal dengan sikap jujurnya ketika membuat penilaian rasa makanan yang dimakan. Terbaru, Janna dan suami, Dini Schatzamann berpeluang merasai keenakan ... Read More

‘Berbeza’ dari yang lain, Hannah Yeoh dedah perangai Joe Flizzow waktu zaman sekolah

‘Berbeza’ dari yang lain, Hannah Yeoh dedah perangai Joe Flizzow waktu zaman sekolah

March 2, 2024

  Zaman sekolah menengah antara zaman yang mempunyai banyak kenangan manis dan pahit, dekat situ lah kita baru belajar untuk ‘kenal dunia’. Buat yang aktif ... Read More

“Isteri pertama dah tak manja, isteri kedua layan macam hamba” – Lelaki luah rasa menyesal hidup berpoligami

“Isteri pertama dah tak manja, isteri kedua layan macam hamba” – Lelaki luah rasa menyesal hidup berpoligami

March 2, 2024

  Sejak kebelakangan ini selalu kita dengar lelaki yang sudah bergelar suami pilih untuk kahwin lagi satu kerana merasakan diri mampu dan mahu hidup berpoligami. ... Read More

Anak dapat 3 tawaran serentak, Dr Sheikh Muszaphar dilema nak pilih sekolah yang mana

Anak dapat 3 tawaran serentak, Dr Sheikh Muszaphar dilema nak pilih sekolah yang mana

March 2, 2024

  Sophea Isabella, anak kepada Dr. Sheikh Muszaphar dilapor menerima tiga tawaran serentak untuk melanjutkan pelajaran di peringkat sekolah menengah. Keadaan itu menyebabkan angkasawan pertama ... Read More

Tips goreng ikan bilis rangup & wangi sampai rumah jiran, Chef ini kongsi caranya

Tips goreng ikan bilis rangup & wangi sampai rumah jiran, Chef ini kongsi caranya

March 2, 2024

  Selalu bila buat ikan bilis goreng, rangupnya cuma sekejap. Bila dah sejuk ikan bilis pun jadi liat dan tak sedap dimakan. Disebabkan itu ramai ... Read More

Minta penjual motosikal ‘rate’ punggung isteri, nafsu pelik lelaki ini dikritik netizen

Minta penjual motosikal ‘rate’ punggung isteri, nafsu pelik lelaki ini dikritik netizen

March 2, 2024

"Kasihan isteri dia," itulah keluhan netizen selepas melihat satu hantaran tentang seorang lelaki yang sanggup menyuruh individu lain menilai saiz punggung isterinya. Menerusi muat naik ... Read More

Sharifah Shahirah dedah isteri Aman Graseka mesej minta bantuan lagi, dakwa anak sakit sedang ditidurkan

Sharifah Shahirah dedah isteri Aman Graseka mesej minta bantuan lagi, dakwa anak sakit sedang ditidurkan

March 2, 2024

Sebelum ini, Sharifah Sharifah menyebarkan berita mengenai kesusahan yang sedang dialami oleh pelakon lelaki, Aman Graseka yang memerlukan bantuan dari segi kewangan demi kelangsungan hidup. ... Read More

“Meleleh taik telinga..” – The Gadys dikritik buat persembahan macam di sekolah, netizen seru nama Mas Idayu

“Meleleh taik telinga..” – The Gadys dikritik buat persembahan macam di sekolah, netizen seru nama Mas Idayu

March 2, 2024

  Persembahan kumpulan The Gadys dalam satu majlis berprestij baru-baru ini, mendapat kecaman yang teruk daripada netizen berikutan suara dan kualiti vokal yang dimiliki oleh ... Read More

“Kami dah lama tunggu..” – Tiada kad Touch ‘N Go, pelancong Jerman kecewa diminta turun dari bas

“Kami dah lama tunggu..” – Tiada kad Touch ‘N Go, pelancong Jerman kecewa diminta turun dari bas

March 1, 2024

  Apabila kita melancong ke luar negara, sesetengah orang akan memilih untuk menggunakan pengangkutan awam berbanding menyewa kereta bagi menjimatkan kos. Di Malaysia, pelbagai pilihan ... Read More

Pelancong China komplen makanan Malaysia tak sedap, kutuk orang Sabah tak tahu Mandarin

Pelancong China komplen makanan Malaysia tak sedap, kutuk orang Sabah tak tahu Mandarin

March 1, 2024

  Malaysia merupakan antara 10 negara pilihan rakyat China untuk melancong ke luar negara sejak beberapa tahun belakangan ini. Jadinya, korang akan nampak ramai pelancong ... Read More

“Kawanku, bapa tiriku..” – Beza umur 20 tahun, wanita nikahi sahabat anaknya sendiri

“Kawanku, bapa tiriku..” – Beza umur 20 tahun, wanita nikahi sahabat anaknya sendiri

March 1, 2024

  Ini baru orang kata cinta tak kenal usia atau umur hanya sekadar nombor, selepas melihat kisah remaja dari negara Indonesia ini. Satu hantaran kini tular di TikTok apabila ... Read More

“Cantik sangat, sepadan..” – Manis bertudung, rupanya ini identiti wanita ayu & cinta hati Raf Yaakob?

“Cantik sangat, sepadan..” – Manis bertudung, rupanya ini identiti wanita ayu & cinta hati Raf Yaakob?

March 1, 2024

  “Pertama kali saya berjumpa dengannya adalah dalam sebuah majlis.” Demikian perkongsian bekas suami pelakon Mawar Rashid, Raf Yaakob yang seakan memberi gambaran sedang mengenali ... Read More

Ustaz Azhar Idrus perjelas hukum isteri mandi bersama anak di kolam awam bercampur lelaki bukan mahram

Ustaz Azhar Idrus perjelas hukum isteri mandi bersama anak di kolam awam bercampur lelaki bukan mahram

March 1, 2024

  Bila tiba musim cuti sekolah, ramai ibu bapa mengambil peluang bercuti bersama anak-anak menginap di hotel. Ada juga ke taman tema air atau tempat ... Read More

Bekas suami didakwa ‘curi’ 4 pita filem Sarimah, ini respon Suliza Salam

Bekas suami didakwa ‘curi’ 4 pita filem Sarimah, ini respon Suliza Salam

March 1, 2024

  Tak ada angin, tak ada ribut nama bekas suami kepada penyanyi terkenal era 80-an, Datin Suliza Salam iaitu Datuk Zainal Nazeri Zainuddin didakwa menjadi ... Read More

“But*h pak hang..” – Pelanggan ‘mengamuk’, tak puas hati dicaj RM33 untuk sekotak nasi lemak

“But*h pak hang..” – Pelanggan ‘mengamuk’, tak puas hati dicaj RM33 untuk sekotak nasi lemak

March 1, 2024

  Tular satu video di TikTok apabila seorang pelanggan yang tidak berpuas hati menyuarakan rungutannya mengenai hidangan nasi lemak yang bersaiz walaupun harganya sekitar RM33. Video itu ... Read More

Tangan gelembung teruk, wanita dakwa pihak perubatan bedung bayi terlalu kuat hingga drip tak masuk dengan betul

Tangan gelembung teruk, wanita dakwa pihak perubatan bedung bayi terlalu kuat hingga drip tak masuk dengan betul

March 1, 2024

  Seorang bayi terpaksa dikejarkan ke pusat rawatan setelah mengalami masalah penurunan kadar oksigen dalam badan. Namun siapa sangka setelah ditahan di pusat perubatan berkenaan, ... Read More

Tak pernah ada rasa cinta pada suami walau sudah punya 7 cucu, kisah wanita ini buat ramai sebak

Tak pernah ada rasa cinta pada suami walau sudah punya 7 cucu, kisah wanita ini buat ramai sebak

March 1, 2024

  Sudah kahwin bertahun-tahun tapi sampai sekarang masih tak mencintai suami sendiri? Meskipun kisah ini kedengaran agak pelik, namun inilah yang dikongsikan oleh seorang wanita ... Read More

“Apa dia cakap tu?” – Direman 7 hari, lelaki tolak kekasih dari tingkat 23 kondominium meraung di mahkamah

“Apa dia cakap tu?” – Direman 7 hari, lelaki tolak kekasih dari tingkat 23 kondominium meraung di mahkamah

March 1, 2024

  Semalam, tular sebuah video yang menggemparkan di mana seorang wanita meninggal dunia kerana ditolak oleh kekasihnya daripada tingkat 23 tingkat sebuah kondominium di Setia ... Read More

Bertengkar sebelum terbakar, pasangan kekasih ditemukan melecur teruk

Bertengkar sebelum terbakar, pasangan kekasih ditemukan melecur teruk

February 29, 2024

  Sepasang kekasih ditemukan melecur teruk dalam kebakaran melibatkan kereta dan motosikal di di Taman Utama, Bercham, Ipoh, hari ini. Susulan itu, Polis Diraja Malaysia (PDRM) ... Read More